2011. április 6., szerda

Újmédia Britney hozza a világvégét


Theiss Eliza

 
 


 

Többnapos virális promoválás után megjelent Britney Spears új videoklipje, a Till the World Ends, azaz A világvégéig. De kinek a világvégéig: a zenének vagy Britney karrierjének? 



A dal március 4-én debütált Ryan Seacrest rádiósműsorában és hamarosan felkerült a világ toplistáira a  album első kiadott dalával, a Hold It Against Me-vel. Britney hetedik toplistás albumja március 27-én került piacra, első héten pedig több mint 278 000 darabot kapkodtak el a rajongók. Mi több, a zenekritikusok zöme is jól fogadta. Usa Today Edna Gundersonja a négy lehetséges csillagból hárommal illette az új albumot: "Britney és producerei trendy, fertőző, magával söprő elektro-pop számokat koholtak". A Rolling Stones azt írta "lehetséges, hogy eddigi legjobb albumja; mindenképp az eddigi legfurcsább". Jelentős bevételek, jó kritikai fogadtatás – első látásra úgy tűnik, hogy Spears végre visszaszerezte popkirálynői koronáját.
 

De nem minden zenekritikus fogadta elragadtatással az új stílusú Femme Fatale-t: "hangja ismeretlenebb, mint valaha, amit persze a bő Auto-Tune használat továbbront" írta Alexis Petridis The Guardianban. A PopMatters Evan Sawdeyja még könyörtelenebb volt: "Femme Fatale egy nagy stupid klubalbum".
  





Nem ez az első, amikor a kritikusok megszólják Britneyt vagy bármelyik másik popénekest. És nem a kritikusok rossz véleménye az, ami véglegesen megdöntheti Spears még mindig magasan álló trónját. Hanem a rajongók. Bár távol áll a '90-es évek óriási rajongótáborától, még mindig az egyik legkedveltebb személyiség. 7,351,265 Twitter követője és 9,553,405-an lájkolták Facebook oldalát. Az elmúlt napokban viszont növekedőben a felháborodás rajongótáborában is, nemcsak az általános közönségben, ugyanis több filmezés  került YouTube-jellegű videómegosztó honlapokra Britney Las Vegasi mini koncertjéről. A videók nemcsak azt bizonyítják, hogy szinkront használt, hanem még táncolni is alig próbált. És ezzel megtörte a topelőadók egyik aranyszabályát: vagy észbontó előadás vagy semmi szinkron. Inkább az első hiánya az, ami a közönséget és a médiát felháborította, ugyanis már több éve annak, hogy köztudomásúvá vált, hogy Britney koncertjein csak mímeli az éneklést. Azaz énekel, de rosszul.
  
Koncertlátogatói amúgy sem hangjáért vették a jegyeket, hanem az élményért, amit egy Britney fellépés jelentett: grandiózus kosztümök és díszlet, fények, tűzijátékok és elbűvölő táncok.

 

 
                                                              
Úgy tűnik, az előadó mostanában a táncot előre-hátralépegetésként értelmezi nemcsak fellépéseiben, hanem klipjeiben is. Ha régebbi videoit hasonlítjuk össze a legújabbakkal, óriási különbség észlelhető. A Till the World Ends és a Hold It Against Me-ben alig próbál néhány táncmozdulatot, és azok is fáradtak, unottak.
















A 2001-es I'm a Slave 4 U a 2011-es Hold It Against Me ellen


















Manapság táncstílusa inkább hajográfia, mint koreográfia. S míg igaz, hogy táncosai még mindig mindent beleadnak a műsorba, ez egyszerűen nem elég, hogy fellépéseit Britney Spears koncertnek nevezzék. Jobban illik a "Táncelőadás Britney Spears zenéjére" cím, nemde? Ha egy előadó nem énekel, nem táncol koncertjein, előadónak nevezhető még? Továbbá, sikeres zenei karriert lehet így fenntartani? A popdíva júniusban új turnéra indul, úgyhogy úgy tűnik, legkésőbb nyár végére megkapjuk a választ.